Helle Rung-Hansen & Helene Vilandt
Stationsalleen 42, 1 sal
2730 Herlev
44940254
Kontakt til klinikken.
Almindelig tidsbestilling, fornyelse af receptpligtig fast medicin og E- konsultation med læger samt personale foregår via
"Patientportalen" eller appen "Min Læge"
Patientportalen kan åbnes ved at trykke på ovenstående link
Telefonkontakt
Vores telefon 44940254 betjenes af sekretæren mandag -torsdag fra kl. 9.00-12.00, fredag fra 9.15-12.00 Sekretæren er at træffe i receptionen i dette tidsrum.
Telefonen 44940254 betjenes af lægerne kl. 8.00- 9.00 dagligt. Kan bruges til lægeaftalt svar på prøver, anmodning om tid samme dag ved akut opstået sygdom eller forværring i bestående sygdom samt anmodning om sygebesøg.
Mellem kl.12.00-14.00 er der ved uopsættelig akut behov for læge vurdering mulighed for henvendelse på vores egen vagttelefon på 20402344 indtil kl. 14.00 og herefter på 53689121.
Sidstnævnte betjenes af personale og læger i Herlev Lægecenter.
I ferieperioder eller ved kursus henvises til 20402344 eller andet telefonnummer på vores telefonsvarer.
Efter kl.16.00 og på helligdage henvises til 1813
Konsultation
HUSK VENLIGST SYGESIKRINGSKORTET
Der er konsultation ved læger, sygeplejersker og sekretær
Aftenkonsultationen onsdag er fortrinsvis for patienter i arbejde og ikke til større undersøgelser som attester og børneundersøgelser. Børneundersøgelser bedes bestilt telefonisk. Ved flere forskellige eller komplekse problemstillinger kan ny tid blive nødvendig.
Vi har meget pres på vore tider. Hvis du skulle blive forhindret i at komme til en aftalt tid, så ring venligst afbud. Vi kan så bruge tiden til en anden patient.
Videokonsultation
Der er mulighed for videokonsultation efter aftale med sekretær, sygeplejerske og læge.
E-konsultation
Man kan efter aftale med lægen eller personalet skrive for svar via Patientportalen eller appen "Min læge"
Her kan man stille KORTE spørgsmål, som det ikke haster at få svar på, da der kan gå nogle dage, inden svaret foreligger. Hvis det drejer sig om lidt mere komplicerede spørgsmål, er det mest hensigtsmæssigt med en bestilling af en tid i konsultationen.
Normalt vil det være den læge eller personale som du stiler spørgsmålet til som besvarer. I tilfælde af ferie og fravær, kan du modtage svar fra en anden i klinikken.
Prøvesvar
Når du får taget en blodprøve, urinprøve, podninger mm. skal du oftest selv kontakte klinikken for at få svar. Det aftales altid i forbindelse med prøvetagningen hvornår og hvordan du skal have svaret. Det kan ske pr telefon, mail eller ved fremmøde. Det sker, at prøvesvar går tabt, og det har vi ikke mulighed for at opdage, medmindre du selv gør opmærksom på, at du ikke har fået svaret. Derfor skal du altid kontakte klinikken hvis du ikke har fået svar på din prøve.
Receptfornyelse
Recepter på medicin du er i fast behandling med kan fornys elektronisk via PC på Patientportalen eller via appen Min læge.
Ved fornyelse af recepter over nettet går der op til 2 dage før medicin kan hentes på apoteket. Vi sender en bekræftelse når recepten er afsendt.
Hvis recepter fornyes over telefonen kan medicinen hentes dagen efter på apoteket. Vi udsteder ikke papirrecepter.
Fornyelse af varig medicin kræver regelmæssig kontrol og recepter på sove- og beroligende medicin kan som regel kun fornyes ved tidsbestilt konsultation.
Hvis du følges af speciallæge eller hospitalsafdeling er det dem, der fornyer den medicin de har ansvaret for.
Giftlinjen telefon 82121212
Alle borgere kan ringe døgnet rundt til Giftlinjen og få hjælp og vejledning ved forgiftninger.
Herlev Lægecenter