Træningsvejledning

Træningsvejledning

Fysisk træning er næsten gavnlig i enhver sammenhæng og er vist talrige gange at bedre både fysisk og psykisk velbefindende


Der er mange måder at træne på

Man kan melde sig i klub eller fitness center

Træne på egen hånd eller i selskab med andre


Mange kommuner har idag tilbud om motionsrådgivning og i nogle tilfælde er der særlige hold for folk med lunge eller hjertesygdom, folk med kroniske smerter og depression.

Se på din kommunes hjemmeside

En del af special holdene kræver lægehenvisning


Husk det tager 4 uger at ændre en vane. Lav din træning på faste tidspunkter. Det fremmer at det bliver en vane uden du skal tænke så meget over det


Brug din krop, når du transporterer dig. Dvs cykle, gå, tag trapperne.


Nedenfor er der links til forskellige hjemmesider og app´s


Træningsvejledninger


Træning er sygdomsforebyggende


Elastiktræning af skulder


Elastiktræning af ben


Balancetræning


Stavgang


App´s: (download på smartphone ved App-store eller play butik)


Interwalk

App, der hjælper dig igang med at gå tur på en rationel måde


Imuscle2

App der demonstrerer hvilke muskler, der er involveret, hvis du har ondt et sted og giver forslag til specifikke træningsøvelser


Seven

7 minutes work-out. Vælg den gratis udgave, men erstat næst sidste øvelse med en ryg eller maveøvelse

Randløv & Grarup

Stationsalleen 42 1

2730 Herlev

4494 0220

Email

medicinbestilling

tidsbestilling